Nr. înregistrare 216/06.03.2013
PROIECT „
Să ştii mai multe, să fii mai bun”
01- 05.04. 2013
TITLUL
,, ŞCOALĂ, FĂRĂ GHIOZDAN!”
Nume şi prenume director:
Prof. Manea Mariana
Semnătura
______________________ Nume şi prenume consilier educativ:
Prof. Tomsa Magdalena
Semnătura
______________________
Nume şi prenume coordonator CEAC:
Inv.
Cernestean Adela
Semnătura
Argument:
Activităţile extracurriculare formează comportamente sănătoase,
constituie sursă de interacţiune dintre elevi, contribuie la dezvoltarea
capacităţii de dialog şi cooperare, presupun cultivarea respectului faţă de
sine şi faţă de ceilalţi.
Prin activităţile
pe care ni le-am propus, urmărim ca elevii să cunoască tradiţiile şi obiceiurile
legate de sărbătoarea prilejuită de Învierea Domnului, o educare nonformală
faţă de cei care nu au părinţi, precum şi dezvoltarea unor capacităţi
organizatorice, de autogospodărire, de adoptare a unor decizii.
Scop:
Proiectul are ca scop
implicarea tuturor elevilor şi cadrelor didactice în activităţi care să
răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare
talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii şi să stimuleze
participarea lor în acţiuni diverse, în context nonformal.
Obiective generale:
·
Dezvoltarea armonioasă a copilului
- Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;
- Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea extraşcolară;
- Implicarea familiei în activităţile
extraşcolare;
- Facilitarea integrării şcolii în
comunitate;
- Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.
- Formarea şi cultivarea interesului pentru problematica sănătăţii
- Stimularea curiozităţii elevilor prin investigarea realităţii
·
Formarea deprinderilor de a lucra pe echipe.
Obiective specifice:
·
să dovedească prin comportament că apreciază sănătatea
personală şi a celorlalţi ca pe o valoare esenţială.
·
să identifice calităţile mediului necesare vieţii
sănătoase;
·
şă manifeste un comportament responsabil faţă de
protecţia mediului;
·
să manifeste dragoste şi interes faţă de tradiţii,
obiceiuri şi artă populară specifică zonei noastre;
·
să-şi formeze atitudini ecologice responsabile prin
exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediului, aplicând
cunoştinţele însuşite;
·
să perceapă valorile morale şi culturale.
Grup ţintă:
·
Elevii claselor I – VIII şi preşcolarii de la Şcoala Gimnazială Dumbraviţa şi structurile aparţinătoare;
·
Cadre didactice ;
·
Părinţi .
Tipuri de activităţi derulate:
·
activităţi cultural-artistice;
·
activităţi tehnico-ştiintifice;
·
activităţi sportive;
·
activitati de educaţie pentru cetăţenie democratică,
pentru promovarea valorilor umanitare (voluntariat, caritate, implicare activă
în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare);
·
activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă
sănătos (competiţii sportive, dependenta de calculator, siguranţa pe internet);
·
activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a
mediului (colectare selectivă, salubrizare, ecologizari).
Parteneri implicaţi:
·
UAC EUROPE Dumbravita
·
Primăria comunei Dumbrăviţa
·
Poliţia comunei Dumbrăviţa
·
Muzeul de Mineralogie
·
Muzeul de Istorie
·
Planetariul Baia Mare
Resurse implicate:
·
elevi
·
profesori
·
părinţi
·
invitaţi
·
parteneri educationali
·
membrii ai comunitatii locale
Modalităţi de evaluare a activităţilor:
·
chestionare adresate elevilor, parintilor si membrilor
comunitatii;
·
promovarea proiectului în mass-media locală;
·
promovarea proiectului în revista scolii ;
·
interviu cu parinţii şi comunitate locală;
·
planuri de acţiune;
·
CD cu poze;