Home

Home

Activitati educative - Saptamana 1-5 Aprilie 2013




Nr. înregistrare  216/06.03.2013


PROIECT  „ Să ştii mai multe, să fii mai bun”
01- 05.04. 2013
TITLUL
,, ŞCOALĂ, FĂRĂ GHIOZDAN!”


 Nume şi prenume director:

Prof. Manea Mariana


                Semnătura
______________________                                                            Nume şi prenume consilier educativ:

                                                                                                       Prof. Tomsa Magdalena

Semnătura
______________________


Nume şi prenume coordonator CEAC:

                                                                                                        Inv. Cernestean Adela

Semnătura
 Argument:

 Activităţile extracurriculare formează comportamente sănătoase, constituie sursă de interacţiune dintre elevi, contribuie la dezvoltarea capacităţii de dialog şi cooperare, presupun cultivarea respectului faţă de sine şi faţă de ceilalţi.
Prin activităţile pe care ni le-am propus, urmărim ca elevii să cunoască tradiţiile şi obiceiurile legate de sărbătoarea prilejuită de Învierea Domnului, o educare nonformală faţă de cei care nu au părinţi, precum şi dezvoltarea unor capacităţi organizatorice, de autogospodărire, de adoptare a unor decizii. 
Scop: 
 Proiectul are ca scop implicarea tuturor elevilor şi cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii şi să stimuleze participarea lor în acţiuni diverse, în context nonformal. 
Obiective generale: 
·         Dezvoltarea armonioasă a copilului
  • Activităţi de educaţie informală şi nonformală care să amelioreze comportamentul de adaptare şcolară;
  • Crearea unei motivaţii optime pentru activitatea  extraşcolară;
  • Implicarea familiei în activităţile extraşcolare;
  • Facilitarea integrării şcolii în comunitate;
  • Activităţi de dobândire a deprinderilor de viaţă independentă şi autonomie personală.
  •   Formarea şi cultivarea interesului pentru problematica sănătăţii
  •          Stimularea curiozităţii elevilor prin investigarea realităţii
·         Formarea deprinderilor de a lucra pe echipe. 
Obiective specifice: 
·         să dovedească prin comportament că apreciază sănătatea personală şi a celorlalţi ca pe o valoare esenţială.
·         să identifice calităţile mediului necesare vieţii sănătoase;
·         şă manifeste un comportament responsabil faţă de protecţia mediului;
·         să manifeste dragoste şi interes faţă de tradiţii, obiceiuri şi artă populară specifică zonei noastre;
·         să-şi formeze atitudini ecologice responsabile prin exersarea unor deprinderi de îngrijire şi ocrotire a mediului, aplicând cunoştinţele însuşite;
·         să perceapă valorile morale şi culturale. 
Grup ţintă: 
·         Elevii claselor I – VIII şi preşcolarii de la Şcoala  Gimnazială  Dumbraviţa şi structurile aparţinătoare;
·         Cadre didactice ;
·         Părinţi . 
Tipuri de activităţi derulate: 
·         activităţi cultural-artistice;
·         activităţi tehnico-ştiintifice;
·         activităţi sportive;
·         activitati de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare (voluntariat, caritate, implicare activă în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare);
·         activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos (competiţii sportive, dependenta de calculator, siguranţa pe internet);
·         activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (colectare selectivă, salubrizare, ecologizari).
Parteneri implicaţi: 
·         UAC EUROPE Dumbravita
·         Primăria comunei Dumbrăviţa
·         Poliţia comunei Dumbrăviţa
·         Muzeul de Mineralogie
·         Muzeul de Istorie
·         Planetariul Baia Mare 
Resurse implicate: 
·         elevi
·         profesori
·         părinţi
·         invitaţi
·         parteneri educationali
·         membrii ai comunitatii locale 
Modalităţi de evaluare a activităţilor: 
·         chestionare adresate elevilor, parintilor si membrilor comunitatii;
·         promovarea proiectului în mass-media locală;
·         promovarea proiectului în revista scolii ;
·         interviu cu parinţii şi comunitate locală;
·         planuri de acţiune;
·         CD cu poze;